|   | 

Chcesz zlecić komuś zrobienie strony www? Dowiedz się o czym należy pamiętać!

Dzięki rozwojowi technologii, Internet stał się jednym z najbardziej wpływowych mediów reklamowych. Punktem startowym dla rozpoczęcia działań marketingowych jest strona internetowa - podstawowe źródło informacji o prowadzonej przez daną firmę działalności. Prowadzisz własny biznes i zastanawiasz się, komu zlecić zaprojektowanie strony www? Ten artykuł pomoże ci podjąć decyzję!

Od czego zacząć?

Stronę www możesz stworzyć samodzielnie, najlepiej jednak zlecić jej wykonanie profesjonalistom. Bez względu na to, którą opcję wybierzesz warto, abyś odpowiedział sobie na kilka pytań. Strona internetowa powinna być bezpośrednim nawiązaniem do koncepcji marketingowej firmy. Ważne jest, jakie jest cel działań przedsiębiorstwa, kto jest grupą docelową oraz jaki wizerunek firmy chcesz stworzyć. Od odpowiedzi na powyższe pytania zależy layout, architektura informacji oraz treść na stronie.

Usługi freelancerów

Rynek freelancerów jest dość spory, dlatego znalezienie specjalisty, który wykona dla ciebie zlecenie w konkurencyjnej cenie nie powinno być problemem. Pośród tzw. „wolnych strzelców” nie brakuje utalentowanych osób, które świadczą usługi na najwyższym poziomie. Ich usługi są najczęściej znacznie tańsze od tych, które proponują agencje zrzeszające wielu specjalistów.

Usługi agencji interaktywnych

Jeżeli masz nieograniczony budżet lub boisz się skorzystać z usług freelancera, pozostaje ci zdecydować się na współpracę z doświadczoną agencją interaktywną. Warto zwrócić uwagę, że tego rodzaju firmy oprócz tworzenia serwisów www, oferują szereg dodatkowych usług, jak m.in. audyt, przeprowadzanie badań z użytkownikami strony, tworzenie strategii działań serwisu, stałą obsługę itp. Jeżeli stwierdzisz, że twoja strona wymaga zaawansowanych prac wdrożeniowych, warto skorzystać z usług agencji. Wtedy jedna firma będzie realizowała dla ciebie kompleksową usługę.

Przed rozpoczęciem współpracy, zarówno z firmą, jak i samodzielnym zleceniobiorcą, ważne jest podpisanie umowy, która ustala warunki współpracy każdej ze stron. Umowa powinna być czytelna, zawierać informację na temat terminu zakończenia pracy nad projektem oraz sumy należnego wynagrodzenia.

Nie tylko layout

Pamiętaj, że sam projekt strony internetowej to nie wszystko. Równie ważne jest kodowanie strony (programowanie) oraz copywriting. Nawet najbardziej atrakcyjna pod kątem wizualnym strona nie przyciągnie odbiorców, jeśli umieszczone na niej treści nie będą interesujące. To samo stanie w przypadku, jeśli pojawią się problemy z wyświetlaniem witryny w najpopularniejszych przeglądarkach lub strona nie będzie responsywna, czyli dostosowana do wyświetlania na różnego rodzaju urządzeniach mobilnych. Duże znaczenie ma także czas ładowania witryny, który zależy od projektu strony oraz od typu serwera, na jakim się ona znajduje.

Do stworzenia strony internetowej niezbędne są:

  • domena - czyli adres URL strony, który jest jednocześnie jej nazwą
  • serwer - miejsce w wirtualnej przestrzeni, na której będzie zlokalizowana strona
  • projekt funkcjonalny - zawierający układ informacji prezentowanych na stronie
  • layout - graficzna warstwa strony
  • CMS, WordPress lub inne - dowolny system zarządzania treścią
  • treści - czyli teksty, które zostaną zamieszczone

Dobrze pamiętać, że im bardziej nowoczesna strona, która przekłada się na profesjonalny wizerunek firmy, tym większe zainteresowanie potencjalnych klientów oferowanymi usługami. Osoby, którym zależy, aby ich strona była widoczna w sieci, poleca się skorzystać z dodatkowych usług – optymalizacji oraz pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.

Stworzenie strony internetowej - cena

Cena strony internetowej zależy od zastosowanych technologii oraz tego, co ma się na niej znajdować. Najmniej kosztują najprostsze strony statyczne, które służą do prezentacji danych teleadresowych firmy i jej oferty. Na dużo większe koszty trzeba być przygotowanym w przypadku stron z zaawansowaną grafiką czy niestandardowymi funkcjami, jak chociażby "wirtualny spacer". Jeżeli zależy ci, aby twoja strona internetowa była responsywna, wyróżniała się unikalnym layoutem, a jej CMS był  dostosowany do potrzeb firmy, koszt strony może wynieść nawet kilka tysięcy złotych.

Dysproporcje w cenach mogą być spore. Dzieje się tak dlatego, ponieważ na rynku pojawia się coraz więcej osób - zarówno profesjonalistów, jak i amatorów, którzy świadczą usługi na zróżnicowanym poziomie. Aby nie dać się naciągnąć na zbyt wygórowany wydatek, dobrze wysłać zapytania ofertowe do kilku firm jednocześnie.

Jeżeli zdecydujesz się na usługi profesjonalistów, którzy specjalizują się w projektowaniu stron internetowych, potencjalnych zleceniobiorców możesz poszukać w sieci. Znajdziesz tam wiele ofert interaktywnych agencji oraz freelancerów:

http://oferia.pl/zlecenia/programowanie-it/tworzenie-stron

Zobacz również