|   | 

Zarządzanie – dobra podstawa do wykonywania każdego zawodu

Niegdyś wyjątkowo oblegany kierunek studiów – dziś cieszy się już znacznie mniejszym prestiżem. Zarządzanie, bo to o nim mowa, wciąż jest jednak wybierane przez tysiące studentów. Za dużą popularnością tego kierunku przemawia m.in. uniwersalizm – absolwent zarządzania posiada podstawowy zestaw umiejętności, który przyda się w każdej firmie, niezależnie od branży. Uczelnie prześcigają się w tworzeniu unikalnych specjalności, które mają przyciągnąć niezdecydowanych.

Zdobywanie podstawowych umiejętności

Jeśli tylko kandydat wybierze uczelnię, na której zarządzanie jest kierunkiem praktycznym, to niezależnie od tego, z jaką branżą wiąże swoją przyszłość, nie powinien poczuć się rozczarowany. Po pierwsze, student zarządzania będzie musiał poznać podstawy takich dziedzin wiedzy jak prawo, ekonomia czy socjologia, co w dużej mierze pozwoli mu na zrozumienie zasad, według których funkcjonują przedsiębiorstwa. Nauczy się także badania i analizowania rynku, wykorzystania instrumentów marketingowych czy najważniejszych zasad rachunkowości i dokumentacji finansowej. Na zarządzaniu dużą uwagę przywiązuje się także do nauki efektywnej komunikacji. To wszystko sprawia, że po trzech latach studiów absolwent zarządzania świetnie odnajdzie się w każdej firmie jako office czy account manager, poradzi sobie także na takich stanowiskach jak account executive czy project manager.

Specjalności przystosowane do wymagań rynku pracy

Niektóre uczelnie starają się zachęcić potencjalnych studentów do wyboru zarządzania poprzez otwieranie nowych, unikatowych specjalności, np. mocno związanych z branżą kreatywną (tak jak grafika komputerowa w reklamie czy marketing i social media – obie w ofercie WSB Wrocław), dzięki czemu zdobywają umiejętności przydatne w wielu branżach.

Nauka obsługi nowoczesnych narzędzi marketingowych

Praktyczny wymiar studiów wiąże się także z nauką obsługi narzędzi marketingowych i programów, których znajomość jest niezbędna w pracy managera; chodzi o takie oprogramowanie jak SPPS, SAP, ale także Google Analytics, Adwors czy mHR EVO. Nauka może dotyczyć również podstawowej obsługi programów graficznych – Photoshop i CorelDraw. Takie umiejętności zapewnią absolwentom zarządzania ogromną przewagę nad absolwentami innych kierunków społecznych czy humanistycznych. Warto zwrócić uwagę na fakt, że tego rodzaju wiedza może przydać się właściwie na każdym stanowisku. Z tego względu zarządzanie – jeśli program nauczania przygotowano w oparciu o znajomość potrzeb rynku i pracodawców – może być świetnym wyborem niezależnie od docelowej branży.

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz również