|   | 

Jak efektywnie ćwiczyć w domu?

Regularna aktywność fizyczna to samo zdrowie. Co ciekawe, naprawdę wiele możesz osiągnąć podczas samodzielnych ćwiczeń w domu – wystarczy wiedzieć, jak to zrobić.

Nienaganna sylwetka każdego dnia

W dzisiejszych czasach świadomość społeczna dotycząca zasad zdrowego stylu życia jest wyższa niż kiedykolwiek wcześniej. Znacznie więcej wiemy na temat tego, jak efektywnie dbać o zdrowie i formę. Nie potrzeba do tego wcale specjalistycznych urządzeń czy codziennych, żmudnych i wielogodzinnych treningów (pomijając zawodowców). O wiele ważniejsze są takie czynniki jak odpowiednia organizacja czy dobre chęci poparte konsekwentnym dążeniem do celu.

Nie znaczy to, że osiągniesz piorunujący efekt bez odpowiedniego nakładu pracy. Naprawdę wiele możesz uzyskać ćwicząc w domu, o ile jesteś osobą sumienną. Wystarczy znać kilka podstawowych zasad oraz korzystać z pomocy, którą masz na wyciągnięcie ręki.

Przede wszystkim systematyczność

To podstawa w treningu każdego rodzaju. Bez względu na to, czy zależy Ci na zrzuceniu zbędnych kilogramów, uzyskaniu atrakcyjnej sylwetki, powrocie do formy po kontuzji, czy po prostu chcesz popracować nad sobą – trwały efekt uzyskasz tylko dzięki systematycznym ćwiczeniom. Oczywiście mając na uwadze założony cel, charakter aktywności może być bardzo zróżnicowany, lecz to właśnie jej częstotliwość w ogromnej mierze wpływa na realizację własnych zamierzeń.

Najprostszą metodą na wypracowanie systematyczności w ćwiczeniach jest ustalenie sobie pewnego schematu, którego następnie należy przestrzegać. Jeżeli masz czas rano, staraj się trenować zawsze przed pracą. Wystarczy nawet 20-30 minut każdego dnia po przebudzeniu, by już po krótkim czasie dostrzec wyraźną różnicę. Rób przysiady, pompki czy wznosy pośladków w leżeniu tyłem. Ustal liczbę powtórzeń oraz liczbę serii (najczęściej rozpoczyna się od 2-3 serii po 10 powtórzeń w każdej) i nigdy nie schodź poniżej danego poziomu. Stopniowo zwiększaj intensywność. Organizm z czasem będzie adaptował się do wysiłku i lepiej znosił trudy ćwiczeń.

Wykonując planka lub krzesełko, czyli ćwiczenia statyczne na czas, wykorzystaj stoper bądź minutnik w telefonie. Po upłynięciu zaznaczonego czasu Huawei Y6 II Compact uruchomi sygnał informujący o zakończeniu danego powtórzenia bądź ćwiczenia.

Dla wygody możesz stosować karimaty lub specjalne maty do ćwiczeń. Są one bardzo wygodne i gwarantują znacznie bardziej komfortowe warunki do aktywności.  Opcjonalnie możesz wykorzystać domową infrastrukturę. Gruby dywan zamiast karimaty czy butelka wody zamiast hantli to niezwykle proste i funkcjonalne zamienniki.

Wykorzystaj Huawei Y6 II Compact do ćwiczeń

Przy codziennych ćwiczeniach warto skorzystać z technologii mobilnych. Możesz pobrać jedną z wielu aplikacji służących do sprecyzowanego treningu w zaciszu domowym. Workout Trainer, Aerobiczna Szóstka Weidera A6W czy JEFIT Workout Exercise Trainer to tylko niektóre z programów oferujących prezentację efektywnych ćwiczeń, wyjaśniających ich rolę, a nawet oddających w Twoje ręce gotowe cykle treningowe.

Wystarczy pobrać na telefon, taki jak Huawei Y6 II Compact, jedną z aplikacji oraz zastosować się do zawartych w niej wskazówek. Co więcej, niektóre programy dają możliwość nie tylko skomponowania własnego zestawu ćwiczeń, lecz monitorowania postępów, np. za pomocą specjalnych testów. Dzięki zaledwie kilku kliknięciom możesz pobrać na swojego smartfona trenera personalnego, który będzie towarzyszył Ci podczas ćwiczeń w domu.

Materiał zewnętrzny

Zobacz również