|   | 

Trzy kroki do lepszego zarządzania firmą

Czy Twoja firma jest prowadzona przez dobrze zorganizowanych ludzi, którzy wiedzą jakimi zasadami się kierować, aby osiągnąć jak najlepsze efekty? Poznaj trzy podstawowe praktyki, które przybliżą Cię do sukcesu!

Każde osiągnięcie naszej firmy uzależnione jest od tego, jakie wartości - i w jaki sposób – będziemy przekazywać odbiorcom. Konkurencja powinna stanowić dla nas motywację, a nie przeszkodę - musimy być szybsi i lepsi od innych! Iść z duchem czasu, czerpać z najnowszych technologii. O czym jeszcze powinniśmy wiedzieć?


Po pierwsze – zachowane konwenanse

Nasz zespół musi pracować zwinnie i w tym samym tempie. Codziennie powinniśmy przygotowywać precyzyjne plany i na bieżąco sprawdzać postępy (szczegółowe informacje znajdziesz na: https://www.xtrf.eu/the-three-pillars-of-adaptive-project-management/).

Warto przypomnieć sobie, jak wyglądała kiedyś praca w fabrykach – robotnicy pracowali fizycznie według ram i wytycznych, wyznaczonych przez grono ekspertów. Zachowanie hierarchii było oznaką udanej współpracy, a jeśli ktoś nie trzymał się wyznaczonych reguł, wydajność spadała, przez co firma była zagrożona i zdana na porażkę.

zgrany zespół

 

Po drugie – relacja z klientem

Współpracowanie z klientami to kolejny klucz do sukcesu każdej firmy. Bliskie relacje pozytywnie wpływają na efekt końcowy. Klient powinien być zaangażowany w projekt i nadzorować go na bieżąco z podwykonawcami. Wtedy ograniczone są niepotrzebne i niefunkcjonalne działania, produkt jest zbliżony do wymagań i oczekiwań zleceniodawcy, dzięki czemu jest on bardziej zadowolony z wyniku całego przedsięwzięcia.

Dzięki zbudowaniu dobrej komunikacji oraz dbaniu o wspólne relacje przez obie strony, współpraca staje się płynna i jasna oraz rzadziej dochodzi do nieporozumień. Dzięki temu mamy określony cel, a w międzyczasie możemy korygować ewentualne zmiany. Niestety niewiele firm dba o relacje z klientami, przez co narażają się na zmarnowany czas, a w niektórych przypadkach pomyłka lub niedopatrzenie dużo ich kosztuje.

Często nasi klienci nie potrafią sami sprecyzować swoich oczekiwań, dlatego istotne jest, aby umieć dopasować oferty do konkretnych zleceniodawców i wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom.


Po trzecie – praca w zespole

Dobry zespół, będzie pracować zwinnie i efektownie. Sukces tkwi w dobrze zaplanowanej strategii – jeśli dzielimy przedsięwzięcie na mniejsze zadania, wtedy łatwiej jest nam wszystko opanować i obserwować nowe dokonania zespołu.

Dla dobrze zorganizowanych firm praca zespołowa to podstawa. Potrzebne są do niej odpowiednie warunki, polegające m.in. na wyposażeniu firmy w odpowiednią ilość sprzętu, itp. Niezbędny jest też menedżer, który zarządza całą kadrą specjalistów i każdemu przydziela konkretne zadania. Każdy z pracowników powinien jak najlepiej znać produkt, który oferuje. Dzięki temu wiele decyzji może podjąć sam i samodzielnie odpowiedzieć na ewentualne zapytania klientów. Z drugiej strony świadomość, że mamy nad sobą menedżera, sprawia, że możemy liczyć na kogoś bardziej kompetentnego i odpowiedzialność nie jest tylko na „naszej głowie”.

Kluczowymi pojęciami zgranego zespołu są wszechstronność i samodyscyplina. 

Zobacz również