Gorzowskie agencje marketingowe: innowacje w...
Rozwój technologii cyfrowych znacząco przetransformował krajobraz marketingu internetowego, a agencje marketingowe na całym świecie, w...
Terminy takie jak typografia cyfrowa i offsetowa nie każdemu są znane. W tym artykule postaramy się podkreślić różnice między tymi dwiema metodami drukowania, a także zalety lub wady każdej z nich. Czym różni się cyfrowa typografia od druku offsetowego?
Druk cyfrowy ewoluował od początku lat 60. XX wieku od pierwszych analogowych kopiarek do dzisiejszego sprzętu produkcyjnego. Zasada działania cyfrowych maszyn drukarskich polega na odtwarzaniu informacji cyfrowych bezpośrednio na nośniku druku bez potrzeby stosowania form. Najczęściej stosowanymi technologiami druku cyfrowego są laser i druk atramentowy. Druk cyfrowy jest opłacalny w przypadku małych i średnich serii, które wymagają bardzo krótkiego czasu pracy.
Wybór odpowiedniej metody opiera się na projekcie druku i jego cechach. Poniżej pokażemy kilka wskaźników, które mogą pomóc w wyborze odpowiedniego rozwiązania.
- Może drukować ze zmiennymi danymi pobranymi z bazy danych;
- Dwa kolejne arkusze mogą mieć zupełnie inną treść (na przykład książki, broszury i czasopisma nie wymagają dodatkowych czynności montażowych);
- Błyskawiczna realizacja - zlecenie drukowania może rozpocząć się w ciągu kilku minut od otrzymania plików;
- Jedna kopia może zostać wydrukowana „na próbę” przed wykonaniem pozostałych;
- Nie ma określonego minimum odbitek;
- Bardzo dobry koszt usługi;
- Drukowanie można zamówić i wykonać online.
Drukowanie offsetowe to proces, w którym obraz jest przenoszony na nośnik wydruku za pomocą bębna, który pobiera atrament z płyty drukarskiej. W przypadku druku offsetowego czas przygotowania do druku jest dłuższy, ponieważ wymaga dodatkowych operacji, takich jak: wykonywanie folii i form, czyszczenie i kalibracja prasy. Z kolei drukowanie cyfrowe rozpoczyna się w bardzo krótkim czasie, bez konieczności dodatkowego przygotowania.
- Koszty ulegają znacznemu zmniejszeniu wraz ze wzrostem czasu drukowania;
- Może drukować w dużych formatach.
Kiedy musisz wydrukować różnorodne materiały (wizytówki, plakaty, naklejki, artykuły promocyjne, itd.), najpierw powinieneś znaleźć odpowiednie miejsce, w którym możesz złożyć zamówienie. Mogą to być specjalne zlecenia, których nie wykonuje „pierwsza lepsza” drukarnia, więc warto zorientować się, kto zrealizuje interesujący Cię projekt, w jakim czasie i za jaką cenę. Usługodawców masz pod dostatkiem, dlatego nie musisz się martwić, że Twoje wymagania nie zostaną spełnione.
Nawet na wczesnych etapach projektu, gdy nie masz zbyt dużo szczegółów na temat druku, ale jest koncepcja i chociaż zarys planu, możesz zapytać dane drukarnie, czy zajmują się konkretną techniką i czy spełnią Twoje specjalne warunki – przy okazji dowiesz się o ewentualnych dodatkowych kosztach i czasie realizacji. W e-mailu wysłanym do dostawcy powinieneś zaznaczyć:
- co masz zamiar wydrukować;
- na jakich materiałach;
- techniczne specyfikacje wydruku.
Rozwój technologii cyfrowych znacząco przetransformował krajobraz marketingu internetowego, a agencje marketingowe na całym świecie, w...
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych jest zbiorem zadań, którego celem jest wpływanie na wyświetlanie się strony...
Mogłoby się wydawać, że w dzisiejszych czasach rynek reklamy zdominowany jest przez Internet i telewizję. Jednak gdy rozejrzysz się...
Dostęp do internetu w telefonie to w dzisiejszych czasach jedna z podstawowych usług oferowanych przez operatorów sieci komórkowych. W...
E-mail: sugestia@adssupport.pl
ADSSupport to portal wielotematyczny, na którym znajdziesz szereg cennych porad, informacji i artykułów z różnych dziedzin życia. Zapraszamy!